петък, 16 май 2008 г.

Нов фотоапарат [bg]

От вчера съм горд собственик на ето това приятно фотоапаратче :)

Nikon D40 6.1MP Digital SLR Camera Kit with 18-55mm f/3.5-5.6G ED II AF-S DX Zoom-Nikkor Lens

За мое щастие не съм се кумил два месеца дали да е този Canon, онзи Pentax, или пък Olympus (а между другото и SONY правят DSLR). Реших се на покупката за има няма и един час :) благодарение на тази статия. Поръчах го и след по-малко от три седмици е в ръцете ми. Този Ken Rockwell как ме зариби!

Това което ме запали точно за този фотоапарат е издържливата му батерия, това че е сравнително малък DSLR (оказа се че е малко по голям от колкото си представях, макар и преди да съм го виждал на живо, никога не бях го хващал в ръката си) и прави чудесни снимки. С една дума напълно подходящ за новак като мен. Не ме притесни това, че нямал мотор за авто фокус (т.е. авто фокуса работи само с лещи AF-S/I), защото китовата леща си има авто фокус, а има и доста лещи, дори и в ниския клас с вграден мотор. Недостатък е, че китовата леща няма VR (vibration reduce т.е. стабилизация на картината), но не вярвам това да е супер критично за мен (поне не в началото).

Ето и първите ми впечатления: изглежда солиден и стои чудесно в ръката (поне в моята), автоматичния фокус е доста безшумен и за мен е направо мигновен (досега съм снимал с Canon A310 и разликата е от небето до земята). И наистина прави чудесни снимки дори и с автоматичните настройки.

Какво ми предстои: днес ще изчета цялата книжка (два пъти) и през weekend-a ще напъпля цяла карта снимки (за съжаление 4GB карта която поръчах е още на път, и разполагам само с картата от стария ми Canon, но тя е твърде малка за този фотоапарат - събира само 120 снимки - вчера за 10 минути изщраках около 30 кадъра - наиииистина се снима лесно)

Очаквайте първите ми снимки :)

Няма коментари: